Monica Andreea Arghir, media 10, bacalaureat, ploiesti, nichita stanescu

Monica-Andreea Arghir are aproape 18 ani, este din Ploiești și esta una dintre elevele cu 10 pe linie la bacalaureat. A absolvit Colegiul Național „Nichita Stănescu” din Ploiești și este mai pregătită ca oricând să își urmeze visurile. A tremurat de emoții când și-a căutat rezultatele pe internet. Notele de 10 au venit ca o confirmare a muncii pe care Monica-Andreea depus-o pentru examenul maturității. Consideră că școala este responsabilă să scoată la iveală tot ce-i mai bun din fiecare elev. Susține cu tărie predarea educației sexuale în școli și i se pare absurd faptul că mulți consideră acest subiect ca fiind unul tabu.

Prezintă-te în câteva cuvinte (vârstă, studii, pasiuni).

Bună! Mă numesc Arghir Monica-Andreea și mai am câteva zile până la împlinirea vârstei de 18 ani. Am terminat cel de-al 12-lea an școlar la Colegiul Național „Nichita Stănescu”, iar primele 8 clase le-am făcut la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”, ambele în Ploiești, care este și orașul meu natal.

Pasiunile mele nu sunt exacte, de exemplu fotografia, muzica, ci prefer să spun că iubesc tot ce înseamnă viață, tot ce-mi produce fericire. Sunt pasionată de a trăi fiecare clipă, de a mă pune în situații noi mereu, de a evolua din toate punctele de vedere. Desigur că ador și muzica, ascult orice gen muzical, iubesc diversitatea, îmi place să călătoresc și să descopăr locuri noi, în special în natură, să fiu spontană, să nu știu niciodată unde mă va duce drumul, să petrec timp de calitate cu familia și cu prietenii.

Cum te simți să fii unul dintre puținii tinerii cu 10 pe linie la bacalaureat ? 

Media pe care am obținut-o mă bucură enorm de fiecare dată când mă gândesc la asta, însă faptul că „puțini” copii au reușit această performanță nu-mi provoacă o anumită senzație. Sunt fericită că mi-am atins acest țel, dar nu pentru că mă număr printre câțiva alți elevi, ci pentru că mi-am dorit asta foarte mult.

Citește și: Povestea Mihaelei Nicolae, instructor de dans, mamă, soție: ”Mai întâi de toate sunt femeie!” FOTO

Dacă majoritatea celor care au susținut bacalaureatul ar fi obținut aceeași medie, nu mi-ar fi schimbat foarte mult starea euforică, dar este adevărat că am simțit și simt în continuare o anumită satisfacție în ceea ce privește performanța mea.

Cum ai primit vestea și ce reacție au avut părinții și cunoscuții tăi?

Am așteptat rezultatele cu mari emoții, reactualizând toată dimineața site-ul unde urmau să fie afișate, iar atunci când au apărut, mi-am căutat codul cu mâinile tremurânde. Când am văzut nota de 10 la proba de limba și literatura română am rămas cu privirea fixată un minut sau două pentru că nu puteam să cred sau să realizez că este adevărat.

Ce-i drept, la matematică și la informatică mă așteptam la 10 deoarece sunt domenii pentru care m-am simțit pregătită și mă corectasem după barem, dar nu m-aș fi gândit niciodată că este posibil să iau 10 la primul examen. Materia asta nu a fost punctul meu forte niciodată și știam că am rezolvat primele două subiecte în mare grabă ca să termin la timp, așa că nota a fost o mare surpriză.

Familia a fost extrem de fericită, am plâns împreună cu mama, iar multe persoane m-au felicitat și s-au bucurat pentru mine. Sigur că nu toată lumea a fost impresionată, deci am avut și reacții mai reci la această veste, însă nu m-am mirat pentru că fiecare are o perspectivă diferită din acest punct de vedere. Reacția cunoscuților per total a fost extraordinară, am primit laude din partea unor persoane neașteptate, dar și indiferență din partea unor apropiați. 

Ai avut o strategie clară pe care ai urmat-o pentru a te pregăti pentru bacalaureat? Detaliază.

La începutul anului școlar mi-am ales materia pentru proba la alegere și abia atunci am început să înțeleg cum funcționează informatica. Mama a fost cea care m-a împins de la spate să încerc asta întrucât eu nu aveam nicio tangență cu subiectul informaticii. În ceea ce privește matematica, niciodată nu am depus mai mult efort decât cel de a fi atentă la clasă.

Așadar de-a lungul anului am recuperat multă materie la mate și la info cu ajutorul meditațiilor, în timp ce pentru română nu făceam nimic mai mult decât să fiu atentă la clasă și să-mi realizez câteva scheme pentru eseurile pe care le pregăteam pentru ultimul subiect de la BAC. În ultima lună am învățat acele eseuri, însă la celelalte două materii am depus o muncă constantă, acesta fiind singurul mod prin care se poate excela în acest sens din punctul meu de vedere. Nu a fost o strategie foarte clară, m-am mișcat în ritmul propriu și mi-am format un plan pe parcurs.

Cum ai gestionat momentele de neîncredere pe care unii au oameni le-au avut față de cum te vei descurca la bacalaureat? 

Neîncrederea celor din jur m-a ambiționat foarte mult să-mi demonstrez mie, în primul rând, că sunt capabilă de așa ceva, având în vedere că uneori această subestimare mă făcea să mă îndoiesc de mine. Normal că, probabil din orgoliu, am vrut să le demonstrez și lor că se înșală.

Cu toate acestea, nu pot spune că am fost extrem de afectată de părerile celorlalți pentru că mereu am avut mai multă încredere în mine, decât în vorbele cuiva, așa că am trecut cu vederea și m-am concentrat pe scopul meu, pe fericirea și sănătatea mea morală. Pe lângă aceste aspecte, oamenii care nu aveau încredere în mine nu au fost niciodată cei pe care i-am ținut aproape, am încercat mereu să stau departe de astfel de energii și astfel de persoane, întrucât ele nu dețineau o semnificativă importanță în viața mea.

Cum au arătat cei 4 ani de liceu pentru tine din punct de vedere al oportunităților puse la dispoziție de către sistemul educațional? 

Faptul că am avut șansa să studiez la unul dintre liceele „de elită” din Ploiești a prezentat destule oportunități în ceea ce privește dezvoltarea mea educațională și nu numai, însă nu am fost niciodată acel elev care își dorește să se implice în tot felul de activități. Chiar dacă dezinteresul meu pentru diverse acțiuni m-a oprit din a mă implica în mai multe proiecte, am participat la cursuri de prim-ajutor, la olimpiada de limba engleză, la proiecte de voluntariat, la activități minore diverse.

Totuși, sunt sigură că sistemul educațional ar fi putut să pună la dispoziție mult mai multe oportunități pentru elevi, mai ales pentru cei care nu au avut norocul de a activa la un astfel de liceu. Pentru mine însă, cei 4 ani au fost rezonabili din acest punct de vedere, considerând interesul meu ușor limitat, dar și așteptările joase pe care le avem de la sistemul educațional al României întrucât este  bine cunoscut faptul că țara noastră nu excelează în acest capitol.

Ai posibilități nelimitate și un viitor care îți bate la ușă. Ce facultate vei urma și cum te va pregăti aceasta pentru cariera pe care ți-o dorești. Exemplifică 

Îmi aștept viitorul cu multă curiozitate, însă încerc cât pot de mult să mă bucur de clipa prezentului. Această mare curiozitatea provine mai mult din faptul că nu am planul vieții bine pus la punct, nu îmi vizualizez deja viitoarea carieră și nici nu știu exact direcția pe care vreau să o iau în plan profesional.

Îmi doresc să urmez Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București, în cazul în care trec cu brio de examenul de admitere, dar sunt interesată și de Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității București, la profilul informatică, unde intrarea se face pe bază de dosar. Sunt sigură că ambele mă pot ajuta să-mi dezvolt la maxim capacitățile și să-mi descopăr punctul forte, domeniul potrivit și cariera perfectă pentru mine.

Pe parcursul facultății o să-mi construiesc din ce în ce mai mult viitorul și ce vreau de fapt să fac cu el. Tocmai datorită acestor posibilități nelimitate nu sunt complet hotărâtă în acest sens.

Ce materii/informații ți-ai fi dorit să se predea în liceu, dar nu s-a întâmplat asta?

Mi-ar fi plăcut foarte mult să studiem aspecte de cultură generală, diverse aspecte controversate, precum existența formei de viață pe alte planete, astrologie sau diferite culturi și stiluri de viață abstracte. Mi-aș fi dorit să se pună mai mult accent pe artă, mai ales pe cea din spațiul autohton, indiferent de profile (uman, real, tehnologic etc.) pentru că mi se pare foarte important pentru educația copiilor ca aceștia să-și cunoască valorile țării.

De asemenea, aș fi dorit ca fiecare elev să-și găsească vocația cu ajutorul sistemului educațional, însă, din păcate, acest lucru se întâmplă foarte rar la noi.

Consider că școala este responsabilă să scoată la iveală tot ce-i mai bun din fiecare elev. Normal că susțin cu vehemență predarea educației sexuale în școli, mi se pare absurd faptul că acest subiect este atât de tabu și că multă lume este contra… Importantă mi se pare și educația financiară.

Consider că ar trebui predată tuturor elevilor, nu doar în clasele a 10-a și a 11-a, în cadrul orelor de ATP și Economie, deoarece acestea nu pot să cuprindă tot ce ar trebui știut de viitorii adulți care vor învăța să se descurce mai mult din nevoie, ci nu din cadrul școlii.

Mergi la Untold?

Da! Îmi doresc de câțiva ani să ajung la Untold, iar acum voi profita de abonamentul gratuit oferit de echipa lor din cadrul campaniei „Bac de 10”. Acum doi ani mă oferisem drept voluntar la Untold și fusesem acceptată, însă am fost anunțată prea târziu încât să pot să-mi găsesc o cazare convenabilă, așa că am ratat șansa din păcate.

Citește și: Grigore Bianca, model și artist la Casa de Cultură a Studenților Ploiești: “Modelele sunt împinse să fie cât mai slabe și mai tonifiate, neavând control asupra sănătății fizice, psihice și emoționale”

Anul acesta sper să găsesc un grup cu care să plec (nu mi-aș dori să merg singură) și să găsesc un loc unde pot să stau destul de rezonabil, având în vedere prețurile de multe ori exagerate în aceea perioadă. Abia aștept experiența! O consider necesară în viață, în tinerețe.

Cum arată România din perspectiva unei tinere care acum se pregătește pentru viața de adult?

România este o țară superbă, minunată, unică, însă stricată de majoritatea oamenilor care o populează. Din punctul meu de vedere, răutatea, lipsa de educație, de valori etice și morale, anumite lucruri văzute drept negative de multe persoane face dintr-o țară ce ar putea fi privită cu multă admirație, o țară desconsiderată de restul populațiilor, o țară care se află pe ultimele locuri în multe topuri.

Totuși, cred ca se pot schimba demersurile, cu greu, dar într-un final putem ajunge să avem țara perfectă, țara „ca-n afară” pe care toată lumea și-o dorește, dar pentru care prea puțini muncesc.

Ce nu spune nimeni despre tinerii din ziua de astăzi, dar este important de știut? 

Deși în ultimul timp am mai auzit dezbateri pe această temă, consider că nu este destul de cunoscut faptul că presiunea care este pusă pe tineret de a schimba în bine tot ce merge rău este mult prea mare, greu de suportat.

Noua generația este așteptată să revoluționeze o lume în care „revoluția” lor nu este permisă, în care ideile lor sunt ignorate din pricina vârstei, a lipsei de experiență. Cei al căror viitor se apropie nu sunt lăsați să-și expună și să-și implementeze ideile.

Cel mai mare vis al tău este să…?

Cel mai mare vis al meu este probabil să fiu fericită indiferent de situațiile de care o să mă lovesc în viață. Odată cu fericirea mea, la fel de mult îmi doresc să pot să asigur fericirea familiei mele, și nu numai, cât timp trăiesc. Această fericire ar presupune, pe lângă stabilitate financiară, oameni deosebiți din toate punctele de vedere (intelectual, moral etc.) în cercul meu apropiat, sănătate, experiențe unice, amintiri de neuitat. Îmi doresc să-mi trăiesc viața lipsită de frică, de negativitate, iar la bătrânețe să nu existe nimic care să-mi trezească regrete.

Ce ai schimba în societate dacă ai avea puterea necesară? 

O întrebare la care îmi este greu să răspund, fiind doar un copil care poate încă nu a înțeles ce este atât de greșit în societate. Mă gândesc că aș schimba în primul rând sistemul educațional, interesul alocat acestei arii a societății, întrucât acest lucru ar produce schimbări majore pe mai multe planuri, educația stând la baza oricărui defect al demersurilor din țară.

În altă ordine de idei, aș schimba firea omenească, aș vrea să nu mai existe răutate, invidie, lăcomie, egoism și le-aș înlocui cu milostenie, generozitate, empatie ș.a.m.d. deoarece omul este singurul capabil să producă schimbări relevante.

La final, lasă un mesaj pentru cititorii ziarului Observatorul Prahovean.

Vă mulțumesc în primul rând pentru că v-ați alocat o parte din timpul dumneavoastră liber pentru a-mi asculta opiniile, experiențele. În al doilea rând aș vrea să le mulțumesc profesorilor care m-au pregătit pentru bacalaureat, atât cei de la școală, cât și celor ce m-au ajutat în particular, dar și persoanelor care m-au susținut moral.

Citește și: Se face treabă bună la Ploiești! Pampersul din autobuzul 30 stârnește reacții pe Facebook din partea cetățenilor cu spirit civic

Celor ce urmează să susțină examenul maturității le-aș transmite mult succes, concentrare maximă, le-aș spune să nu trateze cu superficialitate această probă, dar să aibă, înainte de toate, grijă de sănătatea lor psihică, de fericirea lor și să realizeze că nimic nu este imposibil și că sunt capabili să facă orice își propun, fie că este vorba de promovarea bacalaureatului, de obținerea unei medii cât mai mari, de intrarea la facultatea visată etc. Să nu vă descurajeze nimic, să încercați până la reușită în orice domeniu vă propuneți.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău